måndag 22 november 2010

Närmast patetiskt

Detta kan vara den sjunde eller åttonde bloggen jag startar på mindre än ett halvår. Jag vet inte varför det liksom aldrig vill sig riktigt. Det kan ha berott på att jag varit så fast vid blogg.se. De känns en aning omoderna, inte sant? Eller så är det så att hela grejen med att blogga känns omodernt? Missförstå mig rätt. Jag är ingen modeguru. Kommer inte ge er en endaste "dagens outfit" här. Det finns det så många andra som tar hand om i bloggvärlden. Men känslan... att blogga. Jag började blogga 2006, i samband med att jag fick mitt första barn (en son. Mycket fantastisk sådan.). Jag höll fast vid den där bloggen i två år. Tänk. Jag bloggade almost varje dag i två år. Sedan rann det ut i sanden. Jag kände mig oerhört ambivalent kring om jag skulle låsa bloggen för utomstående, eller fortsätta lägga ut större delen av mitt liv till allmän beskådan. Jag började senare studera, jobba och fick ytterligare ett barn. Fullt upp alltså. Och bloggen gick därmed i graven. Sedan 2006 har det hänt mycket. En stor sak som hänt är ju Facebook. Hellegud vilken grej ;)
Meeen... jag vill mer än så. Jag vill skriva mer. Jag vill göra långa inlägg om saker som berör mig, om saker som berör dig, om saker som gör mig glad, ledsen, förbannad... Jag vill tipsa er om all fantastisk musik som gör mig lycklig varje dag. Jag vill ge er små foton på mitt liv. Vad jag gör. Vad jag äter.
Kanske är det ett fåfängt försök att vara någon. Att göra ett avtryck. Kanske är det bara behovet av att få skriva. Kanske är det bara så... att det där med att blogga är min grej. Ändå. Eller inte. Vi får se. Men nu gör vi ett försök. Ett sistaste försök - som ju bloggen så passande heter.

Kram och hej... snart kommer en presentation av mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar