söndag 28 november 2010

Dag 6: Min dag

Nu har ju inte så lång tid på dagen gått... Kom iallafall hem från jobbet, efter ett 26-timmarspass, klockan 9.00. Åt frukost och drack kaffe med my husband. Sedan skickade jag iväg honom till skogen med svärfar. Hunden behövde ut o röra på sig. Alltså monsterhunden. Dino. Han har en del energi i sin bruna kropp, sanna mina ord.

Då jag varit så strängt upptagen de sista dagarna har jag också tvingats ignorera första advent. Just den där finstädningen som ska vara... Jag vet inte men har ingen lust alls att fixa & dona. Var är hembiträdet när man behöver det som mest? Idag blir det dock dags att slänga upp julgardiner och stjärnor. Snart kommer mamma med familj med. Funderar på om vi skulle gå o äta en lunch på hotellet här i byn, istället för att laga till Söndagssteken som planerat. Stod och bakade pizzor hela dagen på jobbet igår och brinner inte så fasligt för just matlagning idag, i ärlighetens namn...

Glad första advent till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar