tisdag 21 december 2010

My best friend

Det finns en tjej som varit min favoritvän under alla år. Ända sedan vi gick i tredje klass och jag flyttade till det lilla samhället. Vi har vuxit ifrån varandra gånger tusen, vi har varit oense, vi är på helt olika stadier i livet... Men likförbannat, hon är min bästa vän. För alltid. Det har varit för många turer, vi vet för mycket om varandra, vi tycker för mycket om varandra för att det någonsin ska kunna ändras.

Som student har jag dock funnit en annan oerhört fin vän... Eller det finns egentligen en hel drös med nya människor jag kommit att tycka mycket om genom skolan. Men... En väldigt speciell! Fina Guldlock. Hon verkar på något sätt alltid se igenom mig. Hon vet vad jag tänker. Hur jag tänker. Hur jag mår. Utan att ens behöva fråga. Hon vet hur hon ska få mig glad. Och det finns ingen annan människa på hela jordklotet som lärt känna mig så bra som hon gjort på så kort tid.

Vänner kommer och går... Men just de där två. Bambi och Guldlock. Jag älskar dem så och jag vet att det aldrig kommer vara på annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar